Danes je 29.11.2022
Input:

Davčni vidik izvajanja promocije zdravja na delovnem mestu

8.11.2022, , Vir: Verlag Dashöfer

13.31 Davčni vidik izvajanja promocije zdravja na delovnem mestu

Davčno, poslovno in računovodsko svetovanje Darko Bohte s.p.

Promocija zdravja na delovnem mestu so sistematične ciljane aktivnosti in ukrepi, ki jih delodajalec na osnovi ZVZD-1 izvaja z namenom ohranjanja in krepitve telesnega in duševnega zdravja delavcev. ZVZD-1 v 6. in 32. členu opredeljuje, da mora delodajalec načrtovati in izvajati promocijo zdravja na delovnem mestu, zagotoviti potrebna sredstva in način spremljanja izvajanja. To pomeni, da izvaja določene aktivnosti in ukrepe z namenom ohranjanja in krepitve telesnega in duševnega zdravja delavcev. Delodajalec mora načrtovati promocijo zdravja na delovnem mestu tudi v izjavi o varnosti z oceno tveganja, kar določa 27. točka 76. člena ZVZD-1.

MZ je na svoji spletni strani objavilo smernice promocije zdravja na delovnem mestu. Smernice so orodje oziroma pripomoček delodajalcem pri načrtovanju in izvajanju programov promocije zdravja na delovnem mestu. Mnogi delodajalci želijo namreč zaposlenim v tem okviru ponuditi čim več, hkrati pa se izogniti negativnim davčnim posledicam. Pri tem se postavlja vprašanje, kako naj delodajalec te stroške oziroma plačila teh ukrepov za izvajanje promocije zdravja na delovnem mestu davčno obravnava z vidika dohodnine (bonitete), DDPO oziroma DohDej ter DDV.

Delovnopravni vidik promocije zdravja na delovnem mestu je treba ločiti od davčnega. Plačila, ki jih delodajalec nameni za zagotavljanje promocije zdravja na delovnem mestu, ni mogoče na splošno izvzeti iz bonitet.

Upoštevati je treba dejstva in okoliščine primera in opredelitev bonitet v ZDoh-2. Eno od pomembnih načel ZDoh-2 je negativna definicija dohodka. To pomeni, da so z dohodnino obdavčeni vsi dohodki, razen če so izrecno neobdavčeni oziroma oproščeni plačila dohodnine. Pri tem je dohodek iz zaposlitve tudi vsako izplačilo in boniteta, ki je povezana z zaposlitvijo.