Danes je 29.11.2022
Input:

Varstvo osebnih podatkov v delovnih razmerjih

9.11.2022, Vir: Verlag Dashöfer

Varstvo osebnih podatkov v delovnih razmerjih

Spletna klepetalnica 9. 11. 2022. Odgovarjala je Urška Krivec (Odvetniška pisarna Bohl d.o.o.).

 

Delodajalec ne sme hraniti gesel zaposlenih, ki jih uporabljajo za dostop do svojega računalnika, e-maila. Ali je  v primeru, ko gre za nepredvidene odsotnosti zaposlenih, npr. dolgotrajna bolniška, tak dostop  upravičen? Ali naj sprejmemo interni akt (kakšen, kaj naj zapišemo), ki bi to uredil? Bi to bilo sprejemljivo tudi v primeru inšpekcijskega nadzora? 

Ko gre za dostop do delavčevega predala službene elektronske pošte, je treba upoštevati dejstvo, da lahko delavec na službeni elektronski naslov prejme tudi zasebno pisanje. Pošiljk, ki pridejo v elektronski predal, pa ni mogoče ločevati, saj so naslovljene na elektronski naslov delavca, njihova vsebina pa je lahko službena ali zasebna. To je dejstvo, ki ga delodajalec mora spoštovati. V splošnem aktu delodajalca je lahko določeno v kakšnih primerih, za katere namene, ob katerih okoliščinah in na kakšen način je možen pregled elektronske pošte zaposlenih. Vendar na tem mestu poudarjamo, da naj bo takšen pregled le izjemoma dopusten v primeru, ko se namenov, zaradi katerih se opravi, ne more doseči na drug, milejši način (ko zakoniti interesi delodajalca očitno prevladajo nad interesi posameznikov, na kater se osebni podatki nanašajo). Tak primer bi bil na primer realno grozeča poslovna škoda zaradi nezmožnosti pridobiti podatka, ki se nahaja v predalu dolgotrajno odsotnega delavca. Bi pa želi še opozoriti, da Informacijski pooblaščenec v Smernicah opozarja, da bi bilo